w Podróże

Toruń na weekend z dzieckiem lub bez

torun-na-weekend-z-dzieckiem-lub-bez

Toruń wydaje się być idealnym miejscem na weekendowy wypad, w zasadzie niezależnie od tego, z którego miejsca Polski jedziemy. Oczywiście, jeśli mieszkacie w Rzeszowie, Przemyślu czy Bielsku-Białej (lub po prostu blisko południowej granicy) podróż będzie trwała dobrych kilka godzin, jednak z racji na świetne skomunikowanie – bliskie sąsiedztwo autostrady A1, nie powinno to stanowić dużego problemu. A samo miasto z całą pewnością zasługuje na odwiedziny.

toruń panorama
źródło: wikimedia.org

Toruń ma tę szczególną właściwość, że podoba się prawie wszystkim, niezależnie od wieku i oczekiwań. Ciekawa starówka z ogromną ilością pięknej architektury. Unikatowe płaskorzeźby na kamienicach – uwaga, zobaczymy je tylko wtedy, kiedy idąc zaniechamy zwyczajowego patrzenia pod nogi, a uniesiemy wzrok na wysokość pierwszego piętra! Urocze kafejki i restauracje – moim absolutnym faworytem jest ta, w całości urządzona w klimacie serialu Friends (profil na FB). Pierniki, legendy, krzywa wieża, promenada nad Wisłą, Kopernik i Planetarium… Można wymieniać długo. A i tak, cały czas mówimy o Starówce. A przecież Toruń to znacznie więcej.

Krzywa wieża Toruń
Kopernik Toruń
źródło: wikimedia.org
Dom Kopernika Toruń
Autor: S. McCluskey – Own work.

Ponieważ weekend rządzi się swoimi prawami, wybrałam dla Was listę toruńskich hitów, które mają szansę zaciekawić zarówno Was, jak i Wasze dzieci.

Toruń na weekend z dziećmi – co warto zwiedzić?

1. Starówka rulez. Spis najważniejszych zabytków znajduje się tutaj – można drukować i odhaczać. Ja, ponieważ brak mi zacięcia historycznego, wybrałam opcję spacerowania bez planu i oglądania uliczek, ozdobników, murów. Mogłabym tak znacznie dłużej niż było mi dane, ale dziecko się nudziło – siła wyższa, więc udaliśmy się do…

muzeum żywego piernika toruń

2. Muzeum Żywego Piernika. Muszę stwierdzić, to absolutny hit! Pod kierunkiem Wiedźmy Korzennej i Mistrza Pawła poznaliśmy tajniki sztuki piernikowej i średniowieczne receptury, zrobiliśmy własne pierniki, nie daliśmy się spalić w piecu, a na koniec przenieśliśmy się o kilkaset lat do przodu, do XIX-wiecznej manufaktury, gdzie moje dziecko uznało “robota kuchennego” o wysokości ok. 170 cm za przeskalowaną wersję naszej domowej maszyny, pieszczotliwie zwanej Kicią. Było odmierzanie i mielenie przypraw, pieczenie, dekorowanie, próbowanie… Ogólnie super, dla mnie to żelazny punkt programu.

planetarium toruń

3. W mieście Kopernika nie może zabraknąć wycieczki do Planetarium! To jest absolutnie zrozumiałe. Seansów jest dużo, myślę, że wszystkie bardzo ciekawe. Uwaga: warto rezerwować bilety z wyprzedzeniem. Zdjęcia mówią same za siebie.

jagiello
źródło: domlegend.pl

4. A jeśli interesuje Was historia, koniecznie wybierzcie się do Domu Legend Toruńskich. Tam nie tylko dowiecie się ciekawostek na temat miasta, tam historię się przeżywa! Miałam niewątpliwą przyjemność być mieszczką wylewającą zawartość nocnika na głowę króla Jagiełły. Niestety, dziecko nie zrobiło mi zdjęcia, bo zamarło z przerażenia. Można zostać flisakiem, dać się zakuć w dyby, zamknąć w klatce, zbudować kawałek krzywej wieży (na czas) lub sprawdzić swoją prawdomówność. A wszystko to w atmosferze żartów, ale też taktu fantastycznych prowadzących.

Zdaję sobie sprawę, że Toruń oferuje nam znacznie więcej. Kościół Świętych Janów z ogromną wieżą widokową. Zamek krzyżacki. Obrazy, witraże, zegary… Jednak weekend to mało czasu. Może zamiast tego, warto iść na Bulwar Filadelfijski i wrzucić na slow?

bulwar filadelfijski toruń

Cieszę się, że czytasz mój blog.
Nie przegap żadnego wpisu –
obserwuj PATCHWORK w serwisie
Facebook Instagram Google+Bloglovin’

toruń

Zapisz

POPRZEDNI POST
KOLEJNY POST
Udostępnij:
  • Pingback: Liebster Blog Award i blogi które polecam - Patchwork()

• Byliśmy tam na naszą trzecią rocznicę ślubu, niecałe dwa tygodnie temu :) Tylko trzy dni, ale dzięki temu się nie nudziliśmy :) Cały czas w sumie spędziliśmy na Starówce i jednym spacerem na drugą stronę rzeki. Polecam na romantyczne spacery :)

• W Toruniu 7 lat chodziłam do szkoły. No kocham je! Jest po prostu cudne

• W Toruniu byłam raz i to ze 20 lat temu. Pora nadrobić tę zaległość:).

• I pomyśleć źe ostatnio ominęłam Toruń w drodze nad morze, drugi raz nie popełnię tego błędu. Wtedy lista fajnych miejsc z postu będzie super przydatna:)

• Ola

Toruń :) jak miło popatrzeć i powrócić wspomnieniami :) z ciekawych miejsc (jeśli ma się więcej czasu i na przykład odwiedza miasto na dzień czy dwa) warto również wziąć pod uwagę Teatr Baj Pomorski. Byłam raz na dziecięcej propozycji, wszyscy dorośli byli zachwyceni, nie wspominając o dzieciach ;) I ogród zoobotaniczny, jest blisko starówki, a dla dzieci to też zawsze frajda. Widać, że bawiliście się świetnie, zazdroszczę i pozdrawiam :)

• Bardziej górskie ze mnie stworzenie, choć muszę przyznać, że ostatnio zaczynam bardziej eksplorować miasta. Z Wrocławia mam trochę do Torunia, ale chcę odwiedzić to miasto. Choćby dla samych pierników. ;)